کد خبر: ۴۹۰
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۱:۰۲:۰۴

گزارش یک استارتاپ| کندی اینترنت چه بلایی بر سر کسب و کارهای اینستاگرامی آورده است؟

در مرداد ماه امسال بازدید از فروشگاه‌های اینستاگرامی 35 درصد کاهش داشته و فروش آنها تا 50 درصد کاهش را تجربه کرده است.

پادرو با اعلام اینکه اختلالات اینترنتی در مردادماه امسال تاثیر قابل توجهی بر کاهش فروش فروشگاه‌های اینستاگرامی گذاشته، از کاهش بازدید 35 درصدی و کاهش فروش تا 50 درصدی این فروشگاه‌ها خبر داده است.

پادرو به عنوان ابزاری هوشمند در حوزه فروش و ارسال سفارش‌های آنلاین، در گزارشی کوتاه اعلام کرده اختلالات اینترنت در مردادماه 1401 منجر شده تا فروشگاه‌های اینستاگرامی تا 35 درصد از بازدید و بین 10 تا 50 درصد فروش خود از طریق اینستاگرام را از دست بدهند.

اختلالات اینترنت و آسیب به بدنه فروش

این اطلاعات با مقایسه آمار و ارقام ارائه شده از سوی فروشگاه‌ساز اینستاگرامی پادروشاپ در دو ماه تیر و مرداد 1401 به‌دست آمده است.

نکته قابل توجه در بررسی این آمارها تناقضی است که افزایش تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی با کاهش میزان فروش دارد. بر همین اساس علی‌رغم رشد 25 درصدی تعداد فروشندگان فعال در پلتفرم پادروشاپ، در مرداد مجموع فروش انجام شده توسط فروشندگان در پادرو فقط 10 درصد رشد کرده است.

کاهش کیفیت و سرعت اینترنت و از سویی دیگر اختلالاتی که در این حوزه ایجاد شد به طور قطع بر کاهش فروش اینستاگرامی اثرگذار بوده است. اما قرار دادن این تحلیل پادرو، کنار کاهش قدرت خرید مردم و افزایش تورم پازل چرایی کاهش فروش اینترنتی را کامل خواهد کرد.

محصولاتی که در فروشگاه‌های اینترنتی و به ویژه در جایی مثل اینستاگرام به فروش می‌رسند کمتر درگروه کالاهای اساسی و ضروری قرار می‌گیرند. باید گفت در شرایطی که مشکلات معیشتی و آسیب‌های اقتصادی حاصل از تورم سفره خانواده‌ها را کوچک‌تر می‌کند، حذف خریدهای غیرضروری در اولین فرصت شکل می‌گیرد.

اما مقایسه بازدید از این فروشگاه‌ها با یک ماه قبل، احتمالا ارتباط قابل توجهی با مشکلات معیشتی نخواهد داشت و میتوان ادعا کرد این موضوع به طور مستقیم حاصل کاهش امکان دسترسی به اینستاگرام است.

کاهش 35 درصدی بازدید از فروشگاه‌های اینستاگرامی

پادرو در بخش دیگری از توضیحات خود اعلام کرده با بررسی تک به تک 10 فروشگاه برتر در تیرماه و مقایسه بازدید همان فروشگاه‌ها در مردادماه، بازدید آن‌ها تا 35 درصد کاهش یافته است. نکته قابل توجه این است که این کاهش علی‌رغم افزایش فعالیت‌های بازاریابی این فروشگاه‌ها از ابتدای مرداد هم‌زمان با شروع اختلالات اینترنت بوده است.

پادرو اعلام کرده در تیرماه حدود 30 هزار فروشگاه اینستاگرامی از خدمات پادروشاپ استفاده می‌کردند که این رقم در مرداد ماه به بیش از 36 هزار فروشگاه‌ افزایش یافته است. در حال حاضر هم 400 هزار فروشگاه فعال ایرانی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند و معیشت‌شان از طریق این پلتفرم تامین می‌شود.

حالا با توجه به افزایش قابل توجه مشکلات معیشتی و در شرایطی که کسب‌وکارهای کوچک پنجره فروش محصول خود را در اینستاگرام ساخته و ایجاد کرده‌اند؛ کاهش امکان دسترسی به این پلتفرم زنگ خطری جدی است. این زنگ خطر نه تنها برای حوزه فروش آنلاین که در مسیر تکنولوژی توسعه یافته جدی است، بلکه منجر به افزایش چالش‌های معیشتی نیز خواهد شد.

 

منبع: دیجیاتو

دیدگاه

پیشنهاد سردبیر

آخرین اخبار

پربازدیدترین ها

خواندنی